Psikoterapi İle Kilo Kontrolü

Aşırı kilo alımı; birçok tıbbi nedenle ilişkili olmakla birlikte, bazı bireyler bu durumu açıklayan bir sağlık sorunu yaşamadığı halde kilo verememekten yakınırlar. Her diyeti denerler, spora giderler, doktorlardan ve diyetisyenlerden destek alırlar fakat çoğu zaman motivasyonlarını kaybedip diyet yapmaktan vazgeçerler. Bu döngü zaman zaman tekrarlanır ve başarısızlıkla sonuçlanır. Oysa kilo vermede fizyolojik nedenler söz konusu olduğu kadar psikolojik faktörler de önem taşımaktadır. Çünkü yeme tutumları; duygu, davranış ve düşünceler ile ilişkilidir. Kilo verme sürecinin başarı ile sonuçlanması ve verilen kilonun uzun süre korunması için tedavinin doktor, diyetisyen ve psikolog eşliğinde takip edilmesi gerekir.

Kilo problemi yaşayan bireylerin öykülerine baktığımızda başarısızlıkla sonuçlanan kilo verme girişimleri olduğunu, kilo vermeye başlasalar da kısa sürede verdikleri kiloları geri aldıklarını görürüz. Bunun sebebi, kişinin kilo almasına neden olan duygu, düşünce ve davranış kalıplarının tekrarlayarak devam etmesidir. Kilo alımı; yanlış yeme tutumlarının yanı sıra kaygı bozuklukları, depresyon, alkol-madde kullanımı, çeşitli stres faktörleri, mesleki ve sosyal problemler, aile ile ilgili sorunlar, erken çocukluk döneminde cinsel tacize ya da olumsuz ebeveyn tutumlarına maruz kalmak gibi unsurlar ile de ilişkilidir.

Kilo verme ve kilo kontrolü tedavisinde ilk adım bir doktora başvurarak tıbbi bir problemin olup olmadığını öğrenmek, daha sonra diyetisyen kontrolünde ihtiyaca yönelik bir beslenme programı edinmektir. Süreç uzman bir psikolog eşliğinde yürütülen psikoterapi ile desteklenmelidir.

Kilo kontrolüne yönelik psikoterapi sürecinde kilo alımına neden olan yeme tutumlarını ve fiziksel aktivite ile ilgili istenmeyen davranışları, istenen davranışlarla değiştirmek hedeflenir. Olumlu davranışlar pekiştirilerek istenen vücut ağırlığının korunmasını sağlamak amaçlanır. Kilo alımını tetikleyici stres, kaygı, depresyon faktörleri ile çalışılır. Çeşitli ev ödevleri verilerek danışanın terapi sürecinde öğrendiklerini günlük hayatında uygulaması sağlanır.

error: UYARI: İçerik Kopyalama Yasaktır.